De ziel van een school wordt bepaald door de mensen die er rondlopen.

Het zijn onze leerkrachten, de leerlingen en hun ouders die onze school uniek maken.

Ben je toch benieuwd naar wat wij verder nog te bieden hebben? Neem hieronder dan gerust een kijkje naar onze publiekstrekkers.

De grote sporthal

De voorbije jaren hebben wij als school sterk geïnvesteerd in onze sportinfrastructuur. Daardoor kunnen wij met trots onze nieuwbouwsporthal aanbieden. Deze grote, moderne sporthal zal de uitvalsbasis zijn voor de lessen lichamelijke opvoeding, maar ook voor vele sportieve activiteiten en initiatieven die doorheen het jaar georganiseerd worden. Zo heb je op onze school de kans om aan middagsport te doen, dansles te volgen, sportcompetities met andere klassen te spelen… kortom een sportieve droom die uitkomt.

Leerlingenkoor

Zing jij zowel de grootste hits als de mooiste klassiekers uit volle borst mee? Beginnen de vogeltjes spontaan te fluiten als jouw stem door de bossen galmt? Dan is ons schoolkoor beslist iets voor jou!

In september houden we audities voor iedereen die zijn passie voor zang wil delen met lotgenoten. Als je slaagt, word je ingedeeld bij de hoge, lage of middenstem. De repetities gaan door tijdens de middagspeeltijd.

Het repertoire van het koor bestaat zowel uit rustige, ingetogen nummers als uit hedendaagse popsongs. Kortom, voor ieder wat wils!

Doorheen het jaar staat er af en toe ook een buitenschoolse activiteit op de planning. Op een koordag of –weekend leer je elkaar beter kennen en is er meer tijd om samen te repeteren. Aan het einde van elk schooljaar houden we een groot concert waarop ook je ouders, vrienden en familie hartelijk welkom zijn.

Jaarlijks goede doel

VJC-for-life

Elk schooljaar worden onze leerlingen aangemoedigd om op creatieve wijze geld in te zamelen voor een geselecteerd goed doel. Elk jaar kunnen wij op creatieve, ludieke en supertoffe initiatieven rekenen van onze leerlingen. En daar zijn wij natuurlijk reuze trots op!

In het schooljaar 2022-2023 steunen wij kichechetrust, een kleinschalige organisatie die in Kenia ijvert voor duurzaam natuurbehoud terwijl de welvaart van de lokale gemeenschap erop vooruit gaat op het gebied van gezondheidszorg en onderwijs.

Klik hier voor meer informatie.

Verbredingstrajecten

Heb je een uitdaging nodig? Gaat de leerstof niet snel genoeg en verveel je je soms op de schoolbanken? Elk jaar bieden we enkele verbredingstrajecten aan voor leerlingen met leerruimte.

Dit jaar bieden wij een reeks aan extra leermogelijkheden aan:

• Spaans
  • Chinees
  • Computertechniek
  • Webdesign
  • Programmeren met Python
  • Gitaar
  • Start-to-sew (naaiatelier)

Andere opties in samenspraak met de leerling zijn vaak ook mogelijk. Wij verwelkomen graag alle creatieve en gemotiveerde wensen.

Ondernemerszin

Open Leercentrum

OLC

Het Open Leercentrum (OLC) is een rustige werkruimte waar leerlingen tijdens hun vrije momenten kunnen studeren en taken maken, onder toezicht van een leerkracht. Het OLC bevat een mediatheek van 38 computers en een grote printer voor de leerlingen.

Het OLC dient ook om leerlingen die thuis geen computer of printer hebben de kans te geven hun taken te maken en af te drukken. Zij kunnen hier elke dag op hun vrije momenten gebruik van maken.